torsdag 13 augusti 2009

PIRATPARTIET I RIKSDAG KOMMUNALVAL SAMMANHANGSMARKERING

Jag har tidigare bloggat om mitt sätt att se på Sammanhangsmarkering . Nu har Piratpartiet tagit beslut om att vi fortsätter vårt arbete inom Sverige. Med att sikta på Riksdagen och även Landsting, kommun där vi har kompetens att klara av det.



Att göra en egen sammanshangsmarkering är ett mycket bra läge nu. För att inte allt ska röra ihop sig. Jag har stillat mig en liten stund. Frågat min känsla, vill jag *jobba* för Piratpartiet? Mitt eget svar blev: Ja.

Sedan frågade jag min hjärna. Vad ska du göra för piratpartiet och vilken roll tar du inom Piratpartiet? Svaret blev:

Jag fortsätter som aktiv medlem.

Om Ung Piraterna vill så hjälper jag dem i valarbetet. Men bara om de vill. För en ska inte tvinga sig på våra Ungpirater, För de är så kompetenta att jobba själva.

Men ett viktigt beslut från min sida är att jag inte ställer mig bakom någon personvalskampanj. Av den enkla anledningen att jag vill ta mina beslut själv när det blir dags för val. Vem jag kryssar för eller inte kryssar för.
Jag kommer att fortsätta med översättningen av en del bloggar till ett mer *vanligt* svenskt språkbruk. Framförallt att använda piratmetoder för att sprida bloggar mm.

Nu när vi Pirater möts igen så har vi olika roller mot varandra. Bra att fråga sig själv då. Vem är jag nu? Vem är du nu? Vilken är denna grupp nu?



Jag tar gärna emot åsikter öppet eller genom mail. Om det finns synpunkter på vad jag kan göra för Piratpartiet.

Nu har jag funderat färdigt. Ikväll åker jag på Piratfika i Kil

Inga kommentarer: