söndag 30 augusti 2009

SLÄPP ALDRIG DINA DRÖMMAR VERKLIGHETEN ÄR SÅ TUFF


För mig är politik drömmar. Det är drömmarna som fått oss att vara aktiva inom den politiska världen. Piratpartiet väckte mina drömmar till liv igen. Jag kommer att fortsätta drömma om ett Sverige där barn och unga vuxna blir tagna på allvar.

Att vi lyssnar på dem. Hjälper dem genom att sätta deras behov i första rummet.

Att vi ser till att de får en bra utbildning.

Att de får känna sig viktiga i Sverige.


Drömmarna är viktiga i livet med. Jag dagdrömmer när jag tycker det verkliga livet är *kasst*.


Sverige är inte så roligt att leva i just nu. Många vuxna går på knäna, förlorar inkomster, brakar ihop, försöker hålla masken inför vänner och bekanta. Blir kanske ojusta mot er som är yngre, familjen förstår kanske inte att du får inget jobb. Bråkar på dig att du är lat när det kanske är så enkelt att du får inte den hjälp du behöver. Egen inkomst, utbildning mm.


Jag förstår att en är vaken på nätterna. Jag brukar kalla er för Skymningsbarn. Jag är lite så med. Det går att röra sig då utan att Vuxna vrålar och skriker efter en, ställer en massa krav och tjatar hål i huvudet.


Så vad du än gör så håll fast vid dina drömmar. För dem kan ingen ta ifrån dig.




Inga kommentarer: