fredag 2 oktober 2009

Bloggar för dig, mig eller för vem?

Vem är sidan Piratpartiet LIVE för? Frågor är bra om en ser de positivt. Genom att ställa lite frågor så växer utvecklingen och inriktning fram.

Mikael Nilsson skriver och ställer frågor på Nyheter på Livesidan

Jag tycker hans frågor är viktiga. Livesidan växer. Hur får vi den *Tabar* för besökare.

Vem vill vi ska besöka sidan?
Vilka bloggar är för vilka mottagare?

Vi tillhör ju olika grupperingar inom Piratpartiet, Naturliga grupprocesser.
Innan jag skriver en bloggtext, så försöker jag att fråga mig. Vem skriver jag för nu?
Skriver jag till Pirater?
Skriver jag till Piratfunktionärer eller nya medlemar?
Skriver jag till en flicka som kanske läser?
Skriver jag till en Kille som kanske läser?
Vill jag *dänga* en förälder i skallen så de vaknar till, som kanske läser?

Är den enkla grundfrågan. Vad vill jag? Vem vill jag ska förstå? Jag har faktiskt ingen aning i skrivandets stund. *ler fånigt*

Sedan kan frågor vara väldigt kränkande och elaka. Även jag gör *fulfrågor*. Ibland för att jag är arg och glömmer att stilla mig innan jag formulerar justa frågor.?
Fastän jag försvara en del av mina *fulfrågor* med att de har ett syfte. Att lyfta fram något som inte syns och som jag känner av.

Jag länkar in en blogg om Sammanhangsmarkering .

...

Inga kommentarer: