fredag 16 oktober 2009

Individers kraft i Sverige






Min största och viktigaste suport, för att promenera varje dag. Kunde ju inte gå själv.
Genom motionssajten FunBeat fick vi kontakt. Jag registrerade promenader för att komma igång efter en Boreliainfekton.
GB började kommentera och stötta mig. Skrev att jag var duktig och kämpa på. Jag fick kraft att gå en halvtimme till/per dag av hennes suport.
Vi pratade om trädgård, skog, natur mm
En dag lade hon in denna trädgårdbild. Jag tittade på hennes blogg, insåg långsamt att denna kvinna som gav mig så stort stöd inte kunde gå själv. Utan var hänvisad till Permobil och rullstol för att kunna vara ute. Jag lovar er att jag grät, jag grät en hel kväll, över den styrka som hon valde att ge mig.
För att ge kraft tillbaka till hennes rehabarbete, så gick jag varje dag några extrasteg för hennes skull.
Respekt GB för att du kämpar så hårt med din rehabilitering och ändå kan dela med dig av *energi* och suport
...........
Detta mess som jag kopierar in här. Mötte jag imorse när jag slog på min dador. Från en vän inom hunderiet, många mil ifrån mig.
Anne, du ska veta att du kan vända dig till mig med vad som helst , om du vill.
Jag pratar inte gärna om politik, det ligger för mig.
Men jag är väldigt gärna bollplank för mer personliga spörsmål.
Har du saker du vill lyfta med någon så ser jag det som ett privilegium om du gör det till mig. Jag garanterar med hela mitt hjärta att det stannar mellan oss. "slutna rummet". Jag har en del erfarenhet både inom arbetslivet och det privata. Har arbetat en period som chef, och många vänner ser mig som en klippa att luta sig mot.
Välkommen!


Om du stillar dig en stund. Finns det någon som du kan suporta, stötta?
Säga något snällt till?
Tala om att den personen är viktig för dig
Kanske du tycker någon är duktig, säg det.

Styrkan i Piratpartiet och i Ungpirat kan bli enorm om vi värnar om varandra, ser varandra, bekräftar varandra.

Jag är tacksam för att jag får stöd. Verkligheten är så tuff ibland.

Denna bloggtext finns även på FunBeat
.......

Inga kommentarer: