onsdag 14 oktober 2009

Ungpirater det är er tid nu, som kommer







Det är bara ni som kan vara med nu och utveckla Sverige. Dagens Riksdagsdebatt och omröstning för att övervaka oss genom FRA lagen, gav mig insikt om er roll i Sverige. Genom att lyssna på de unga vuxna som pratade i Riksdagen idag. Så vaknar min tro på er Ungpirater mer och mer............


Vilken politisk kompetens ni yngre besitter. Tar in många aspekter och kopplar frågor till verklighetens områden. Ser hur världsekonomin påverkas av beslut i Sverige. Ser hur företagsklimat blir i Sverige mm.


Jag känner att dagens beslut är början på Piratpartiets framgångar till Riksdagen. Det är ni som är unga vuxna som kommer att kamma hem Piratseger i nästa års val.

Vilken brytpunkt vi har i Sveriges historeböcker nu. Jag får vara med och uppleva det. Med *värme* och *politisk lust* i mitt hjärta så kommer jag att göra vad jag kan för att Rick Falkvinge ska få ta Piratpartiet in i Sveriges Riksdag och in i Sveriges framtidshistorie böcker.....

Så Ungpirater plugga och öka er kraft sen samspelar vi och möter utvecklingen av Sverige. Den går inte att bromsa nu.

Som aktivist har jag låtit Piratflaggan vaja i vinden idag, bilden i denna blogg visar detta. Jag ska nu göra annat än fundera på politik...

Riksdagen beslutar att Piratpartiet behövs » Selig.se

....

Inga kommentarer: