lördag 10 april 2010

KD hänger ut enskilt brottsoffer i media



Återigen när debattartikel i gentemot piratpartiet skrivs, så börjar Kd med de största klavertrampet som finns. För att hävda att vi i piratpartiet inte värnar om integritet på rätt sätt. Penilla Gunther KD, hänger ut ett enskilt brottsoffer i media. Värnade du om integritet när du gjorde detta grova klavertramp? Var är omsorgen och hjärnan då, inte med i tankebanorna som skrivs.

Magnihasa tacklar denna debattartikel mer sansat än vad jag lyckats med:Om jag skulle göra en välvillig tolkning av det hela så skulle jag säga att det rör sig om en betraktelse över människans ondska, och om hur denna ondska inte nöjer sig med att ha varit ett konstant inslag i den mänskliga historien sedan tid urminnes, utan nu även följer med oss in i den internetanslutna samtiden. Den lite mindre välvilliga tolkningen är att författaren försöker ta billiga poäng av att koppla ihop Bjästa och Piratpartiet så att det ena färgar av sig på det andra. Även om jag generellt sett försöker vara välvillig i mitt tolkande, så kan jag i det här fallet inte undgå att inte vara det.

Badlands Hyena tar itu med detta på sitt sätt att vrida och vända på meningar samt gör en härlig beskrivning av lösningar på detta med mobbning på nätet.

Jag länkar in en tidigare skriven blogg till en debattör, där denne faktiskt insåg kränkningen som görs mot enskilda brottsoffer, när en enavänder dem i politisk debatt. Läs den gärna KD och tänk er för när ni skall diskutera sakfrågor med piratpartiet.

...

Inga kommentarer: