fredag 9 april 2010

Grattis Anna Troberg Piratpartiet Sverige

Anna Troberg fyller några år idag. Helst skulle hon krönas som drottning i pp, bäras i en lila stol genom vårt land. Anna är en fin förebild för oss, med värme, glädje, kompetens, kunnighet och ett mycket behagligt sätt framför hon sina åsikter. Du ser och bekräftar individer i möte med dem, när du far land och rike runt, för vår skull.

Inatt var det en tänkar natt för mig gällande pp och funktionärer. Jag tror att Anna tycker det är okej att jag framför tankar, insikter om detta, som en present till Ung pirat och Piratpartiet.

Både Anna och Rick Falkvinge får vara exempel i mina tankebanor gällande när vi börjar ta funktionärer för givet. Ni får representera alla individer som har funktionärs uppdrag inom Ung Pirat samt Piratpartiet.

Min frågeställning idag är. Är det när vi börja ta en funktionär för givet, som det börjar bli okej att behandla den illa?
Glömma att den behöver bekräftelse
Använda individer som soptunna, för ens egna aggressioner, genom kränkande kommentarer i chattar med mera.
Ta för givet att vissa personer gör jobbet, inte ens fråga.
Bilda innegäng, där individer ej är inkluderade. Men när det skall arbetas praktiskt, då tas de för givet.
Försöka höja sig egen status i pp genom att sänka andras.

Tänk tanken att Anna bestämmer sig för att göra något annat, jag vill skriva en bok nu. Att vi vaknar en morgon och hon bloggar inte för PP mer, sitter inte i möten dygnet runt för att vi ska få komma till Riksdagen.
Rick vaknar med någon dag och tänker. Jag tar nog det där jobbet och kanske kan ägna piratpartiet 30 minuter per dag.
Var står vi då? Varje funktionär som finns inom vår rörelse är en kugge i maskineriet. Vi behövs alla för att denna piratmaskin skall ta sig fram till Riksdagen i höst.

...

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Anne!
Det är djupt smickrande att få representera så många i det här inlägget. :-) MEN jag vill verkligen trycka på att jag bara är en av väldigt många som lägger ner massor av tid på att Piratpartiet ska kunna vara med och göra världen lite bättre. Jag är övertygad om att ni alla skulle klara er bra även utan mig, men du har helt rätt i att vi inte får ta varandra för givna. Det är viktigt att då och då stanna upp och se allt det arbete andra lägger ner. Jag förundras varje dag över hur mycket energi det finns i piratrörelsen.