tisdag 22 september 2009

*Nöjd* över mitt bloggnamn, Personlig utveckling


















Personligen har jag som nörd utvecklats med stormfart, sedan laptopen inköptes i maj 2009. Nu har jag stannat upp och funderat lite. Mina nördkompisar Var är de i utveckling? Ser på nätet att när jag *tragglat* mig fram till en ny teknisk kunskap. Så har ni funnit några hundra stycken.
Min utveckling blir ju inte mindre för det. Eftersom jag har utvecklats som individ.
Vad jag vill säga är att vi är alla på olika nivåer i olika frågor.

Så dagens tips till Ungpiraterna är att när du ska samtala med en person. Försök känna efter var mottagaren är i sin nivå av kompetens. Personen du ska prata med kanske har kompetens i andra frågor, som du kan lära dig något av. Jag länkar in Sammanhangsmarkering, som jag tidigare skrivit

Personlig utveckling handlar kanske mer om att lyssna och samtala. För i samtalet så påverkar vi varandra och utvecklas.
Det måste ju innebära att: Då utvecklas Sverige.

...

1 kommentar:

Anne Kekki Forshaga sa...

*ler fånigt* Jag har lite tekniska problem med min blogg idag...he he