måndag 7 september 2009

VARFÖR VI VUXNA ÄR ELAKA Pirat och Privat



Detta blir en enkel förklaring på varför vuxna beter sig som svin gentemot varandra och er yngre. Jag tror att det är Rädslor...............Vuxna är jätterädda.

De har mycket oro runt sig i Sverige nu. Ekonomin kan knaka, de är trötta, slitna och kämpar för att hålla masken inför alla kanske även för er barn och unga vuxna.


I Piratpartiet kan det kanske yttra sig så att en börjar sluta in sig i mindre grupper, är på speciella ställen, prata med speciella ord. Om du som ny funktionär kommer med ett jättebra förslag. Då kan rädslorna börja tala och inte vishet. Du kan få nej rakt av, fastän ditt förslag är jättebra och väldigt klokt. Om du tycker själv att ditt förslag är jättebra, så tro inte på allt som sägs emot det. Jag brukar släppa det då och låta orden landa och så kommer det kanske senare.


Till er som samlar grupper för olika uppdrag tex Ungpiratstyrelser, Arbetsgrupper mm. Det viktigaste jobbet som du kan göra. Är att om det kommer nya personer, Lyssna på dem, se dem, låt de vara med. Du behöver inte bli vän med alla. Men en juste stämning i en grupp gör att alla känner sig duktiga och okej som de är. Olika åsikter har vi alla, det är det som driver Sverige framåt...

*Vi måste börja hjälpa varandra nu* ord som en jätteblyg piratmedlem i Värmland, sa till mig som piratemum i Valarbetet.

Träffar du på vuxna som Vrålar och skriker eller behandlar dig illa. Så skit i dem, tro inte att det är dig det är fel på. Jag brukar inte visa något. Men jag tänker, skit på dig din jävel... För det är helt okej och tänka vad som helst, eller går iväg. Ingen förtjänar att bli skriken åt eller ojuste behandlad.





3 kommentarer:

Dennis Nilsson sa...

Bra talat!

Den perfekta människan utan några “fel” är inte skapad och kommer aldrig att bli det.

Och så lär man så länge man lever.

Beelzebjörn sa...

Jag är mest elak för att det är kul och lönsamt, men jag är selektiv med mina offer ;)

Stå på dig Anne.

Anne Kekki Forshaga sa...

Tack för båda kommentarerna. Jag står på mig.
Så länge jag kan så kommer jag att kämpa för de unga vuxna i piratpartiet. Ingen ska förminskas eller kränkas i min närvaro.