lördag 26 september 2009

Moral, bestäm din egen Moral !!



Vad är Moral? Vem har bestämt innebörden i ordet Moral?


Bilden från Ungpiraterna Värmlands event, Karlstad torg 6 juni. Varför får jag alltid ett behov av att förklara den bilden? Den är *vacker och glad* Ett gäng Ungpirater och piratemum som dansar spontant för att de känner för detta. Jag vill alltid när jag använder den, säga: Vi var nyktra. Framför allt vill jag skrika att ni som är yngre var nyktra.


Bilden från festival i Karlstad. Är mycket vacker. Beskriver *lustfylld och sensuell dans*. Men vad hade du tänkt om samma kvinna stått i samma pose´, fast med en liten bikini på sig....Gaaah strippa...porr.....gaaah....??


Bilderna får väcka lite tankar och frågor.? Vad är moral för dig?


Jag har min moral. Den är jag stolt över. För den bestämmer jag själv. Jag ändrar på den när jag vill förnya och tänka annorlunda.


Ett moraliskt beslut som jag tagit och skrivit om i Meningen med livet




'26 september Denna flirt har fått sitt svar. Mannen är ej fri. Jag trasslar inte in mig i trassel. Så nu är det lugnt igen. Denna upplevelse har styrkt mig. Jag står för en fin moral. Vill inte förälska mig i män som ej är fria. Det leder bara till att jag gör illa mig själv. Det är inte värt det. '


Jag har tagit ett som jag kallar moraliskt beslut. Det som är viktigt i den är, skyddet av mig själv. Min moral skyddar Anne mot onödiga skador.


Jag ger mig även Friheten att ändra mig. När jag har behov av att ta nya beslut som är bra för mig själv.


Sluta moralisera. Gör dig en juste egen moral som du trivs med.
.....

Inga kommentarer: