onsdag 24 februari 2010

Vad bloggkommentarer betyder för mig


Att någon vågat ta steget ut i cyberrymden, lämna ord i en mening, åsikt mot eller för. Jag kan förstå att många drar sig för att kommentera, av flera olika anledningar.
Tänk om jag fattar innebörden fel, så min kommentar blir knäpp.
Stavar jag rätt och formulerar jag mig rätt.
Om jag skriver min åsikt, kanske någon hoppar på mig och jag inte kan svara för mig.
Hinder som dessa bla kan göra att jag avstår från att kommentera, för att jag inte vill att det blir tokigt för mig. Det har hänt någon gång när jag kommenterat att det faktiskt har utlöst lite oro (ångest) så jag har återvänt för att se vad skrev jag egentligen.
Men nu med tiden så skiter jag i vad andra tycker, vill jag kommentera så gör jag det.
Det värsta hindret vid vissa bloggar är faktiskt att det är så svårt, rent tekniskt att få dit en kommentar. Nu är sannings stund här, en ska klicka så och skriva där och klicka på alternativ mm. Datastressen gör då att jag struntar i kommentaren.
Själv blir jag jätteglad när någon vågat ta steget och kommentera min blogg.
#wordness är en liten kampanj som startades i måndags morse när jag och Thomas Tvivlaren här fick jag inpiration till denna bloggtext

..

2 kommentarer:

Olof Bjarnason sa...

Vad roligt att du #wordness-kampanjar ;)

Jag sade till Thomas att "man kanske skulle gå ut och fråga rakt upp och ned - vad stör ni er på på min blogg..?" och sedan ha en padd-länk till en diskussion om förbättringar, alternativ att man lägger kommentarer. Detta eftersom TTs blogg tydligen är "svårkommenterad"..

Anne Kekki Forshaga sa...

Jag hittade denna kampanj genom Maloki. Tyckte den var bra samt att den satte igång mina funderingar, runt denna fråga. Visste inte själv att jag hade så många tankar kring detta med bloggkommentarer.