lördag 6 februari 2010

Privata funderinga kring sex, övergrepp, onanera

Sexhelgkurs för kvinnor har Jennie Rehbinder


Mina sexpositiva mål, skriver Jennie på sin blogg:
- att utbilda människor i sexuell utveckling.
- att genom mitt eget liv inspirera andra till större mod, att våga välja kärlek, sätt att tänka och göra saker på sitt eget sätt.
- att minska rädslor kring sexuell öppenhet.
- att älska mer, att välja kärleken så ofta jag bara kan.
- att uppmuntra andra att våga experimentera med sina gränser och att bli mer fria som individer.

Kanske en sådan här kurs är en väg till läkning från övergrepp. Tanken att kunna läka sig själv efter våldtäkter, övergrepp känns bra tycker jag. Nyligen skrev en vän om att hon våldtagits, vad svarar jag på det, finns ingen tröst att ge, så jag skrev det. Hon var så trasig och skadad i själen. Mitt råd i stunden blev, detta var ca en vecka efter våldtäkten, ta en minut i taget och försök stå ut.
Övergrepp är för mig att göra något mot en annan individ mot dess vilja. Att inte se oviljan eller höra orden, nej jag vill inte. Är en tex nersupen så är det ej okej att utnyttja detta, även sådana övergrepp sätter spår i själen, hjärtat.

Nu kastar jag mig över till finare ord och tankar runt sex. Vill du ha sex så känn ingen skam över det. Vuxensverige belägger all sex med skam när de ska skriva, prata om det. Det är du som känner och vet vad din egen kropp vill ha. Vill du ha sex i verkligheten eller över nätet, så ha det. Jag har haft äran att få träffa Jennie och lyssna på henne när hon pratar om att upptäcka sig själv och smeka sig själv, onanera. Hon berättade att smeka sig själv är läkande och helande. vi är hela som människor. Till vår kropp så tillhör även fitta och kuk. Tveksamt skriver jag dessa ord. Tänk om någon vuxen läser nu och blir upprörd över mitt sätt att skriva, så tuff är min moraliska uppfostran. Men nu struntar jag i er vuxna ni behöver inte bry er om ni tycker att mina rader är knäppa.

Till mina datanördiga kompisar. Släpp tangentbordet ibland och gör det skönt för dig själv. Det kommer mycket läkning och positiv kraft ur det. Sök kontakt med varandra har ni tur så kanske ni kan träffas och ha sex IRL. Börja kramas, kramas lite längre, kramas igen. Kanske växer det fram lust och värme ur kramarna.

Själv får jag kämpa med blygheten, vill gärna kramas men smiter snabbt, för jag blir blyg. Fick rådet att våga stanna kvar lite längre och kramas. Kanske är så enkelt och så svårt att vi behöver vara lite blyga tillsammans.

..

Inga kommentarer: