söndag 7 februari 2010

Piratpartiets styrelse har möte, hur reagerar du inför protokoll?




Har du frågor som du vet att styrelsen kommer att behandla.? Väntar du på protokoll med intresse och förväntan? Eller laddar du upp, nu jävlar ska dom få om de inte beslutar som jag vill?
Vi är många hetsporrar inom Piratpartiet. När vi driver frågor så känns det inte bra att ej få min vilja igenom. I den hetta som vi känner när vi möter på motsånd är det lätt att glömma, styrelsen uppdrag.
Hett tips idag är att se protokollet, ställa sig frågor är beslutet bra för Piratpartiet? Inte kommentera och skriva i ilskans stund. Fundera på är min kritik saklig, och formulerar jag den sakliga kritiken? Är jag förbannad på någon i styrelsen, så jag passar på att ge den individen ett slag under bältet?
Siffran tre är bra när en skriver. gå igenom sin text tre gånger
1 Skriva vad jag vill framföra
2 Gå igenom om det stämmer med mina tankar, ta bort meningar, ändra innebörd, förstår mottager vad jag menar?
3 Gå igenom svenska i meningarna, rätta eventuella felformuleringar och svenskan.
Under denna trestegsmetod, så hinner en tänka till och se ordentligt själv, vad skriver jag och hur uppfattas det av mina partikamrater.
....

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet, något fler behöver tänka på definitivt!