söndag 13 juni 2010

Sverige sviker de unga, därför röstar jag på Piratpartiet








Helvete vad Sverige misslyckas med att ta hand om våra unga. Vi har lagar och regler som skall skydda våra barn. Men vi prutar bort alla som jobbar med detta. Polis, Socialen, Sjukvården saknar resurser för att direkt jobba med dem som far illa i Sverige. Därför kämpar jag för Piratpartiet. De vet och plockar fram lagarna som redan finns. De vet och visar när Sverige inte följer dem.



*Jag anser att man måste arbeta med att tillhandahålla stöd till brottsoffer, man måste öka närvaron av lärare och vuxna och framförallt sluta se Internet som ett hot. Grooming på nätet är samma sak som förekommer i idrottsklubbar, simklubbar och i hemmen.* skriver Emil en av de pirater som har en enorm kompetens att se hur Sverige misslyckats med att faktiskt värna om de unga. Ställ politikerna mot väggen. Vad har de gjort för att förbättra för dina barn? Svarar någon med ordet effektivisera är det stor sannorlikhet att det snarare kommer att innebär att oskyldiga drabbas, frågar Emil i sin Blogg om Skola-och-omsorg-samhallets-misslyckande

Det har i vissa fall gått så långt att en man vänder brottsoffer som en diskussionsgrej mot Piratpartiet. Enligt min åsikt så är det tvärtom. Vi har många Unga inom vårt parti som funnit en mening med sitt liv. Att kämpa för och vilja göra Sverige till det vi borde vara, där ingen behöver fara illa. Jag är så stolt över att få stå vid deras sida och kämpa för Sveriges framtid.

hugs from
piratemom

...

Inga kommentarer: