lördag 30 januari 2010

Piratpartiet kan alla vara med i även me olika handikapp




Integritetskränkningar av funktionshindrade angår oss?

Själv har jag tappat en bokstav i Rubriken, har lite bekymmer med att få med bokstäver i ord. Balnanar även ihop bokstäver ibland, här skulle det stå blandar.
Klara som jag länkat till visar att Piratpartiet är till för alla.

Enligt mitt synsätt så har varje individ någon typ av *handikapp* eller *funktionshinder*
Själv har jag inga problem att ställa mig mitt på ett torg med megafon och prata för Piratpartiet. Samtidigt som jag vet att många partikamrater aldrig skulle våga gå ut på ett torg.
Själv kan jag ha problem med att sitta still på ett möte, dels pga fysiska skador i kroppen och att jag känner mig instängd. Andra däremot är jättetrygga i ett mötesrum och känner sig helt hemma där
Många individer sitter isolerade i sina hem pga psykisk ohälsa eller kroppsliga skador. Det som värmer mig i hjärtat är att med Piratpartiets arbetsmetoder så kan en vara med i det politiska arbetet och även vara med socialt via datorn.
Det viktigaste är att tänka i dessa banor. En förstår då varför många ej kan lämna sina hem för att delta IRL.


Den psykiska ohälsan har ökat enormt bland yngre i Sverige. Ångest,depresioner, fobier enormt dålig självbild, självdestruktivitet som yttrar sig i ätstörningar, självmordtankar, skada sig själv genom droger eller helt enkelt skära sönder sin egen kropp. Känslan av att det är jag som är felet är ofta stort bland yngre.
Genom nätkontakt med varandra och ta steget för dem som kan att Träffas IRL på PP event så inser vi att: Okej det finns fler som jag, jag är okej. Jag kan inte göra detta för PP, men mitt bidrag kan bli det här.

Tack till Klara som fick mig att tänka till idag.

2 kommentarer:

Lars-Erick Forsgren sa...

Jag håller med dig, och med Klara.
Självfallet ska pp kämpa för integritet inom alla områden.

Se även: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/02/fra-kritiska-birgitta-blev-eu-minister.html

Anne Kekki Forshaga sa...

Tack för din kommentar. Jag tycker att piratpartiet är ett parti för individer med olika funktionshiner. Vi har sådana arbesmetoder att en kan delta på möten, ha funktionärsuppdrag även om en ej kan lämna sitt hem. Det värmer i mitt hjärta.
Att kränka funktionshindrade gör att individer ej vill söka hjälp och bidrag. Detta är ett mycket fult sätt att strama åt budget och spara pengar.