fredag 13 november 2009

Piratemum är äkta och vad hon tillför Piratpartiet



Tobias Furhem som står här på bilden bredvid Piratpartiets Rick Falkvinge skriver dessa rader som följer om mig och vad jag kan göra över nätet. Efter Tobias text så kommer min syn på vad jag har för roll i Piratpartiet:

Fick under perioden juli - augusti 2009 en form av coachning av Anne Kekki när jag då sökte efter ett stipendium från Japanska Ambassaden, som kallas ”Monbokugakusho”.



Detta stipendium framstår som ett mycket prestigefyllt sådant i Japan och man får mycket respekt av Japanerna rent socialt genom att vara en stipendiat till detta.

Urvalsprocessen fungerade så att man blev utgallrad först av alla sökanden, därefter fick de utvalda göra prov, de som gjorde provet bäst av dessa 5 fick komma på intervju.

Det var till intervjun som Anne gav mig feedback på hur jag skulle tänka och agera under intervjun. Bland annat vilka frågor som skulle komma upp, som stämde ganska precist med de frågor jag fick, under intervjun.

Det som jag alltid kommer att komma ihåg, och som jag tror hjälpte mig allra bäst, var när Anne skrev: ”De ser inte att du är nervös” Vilket fick mig att släppa loss den största delen av min potential.

Anne ger bra tips som verkligen speglar hennes kompetens, men också på ett sätt så att man kan ta till sig det och förstår hur hon menar.

Resultatet blev också bra, där jag nu är en av de som blivit rekommenderade av Japanska Ambassaden i Sverige till att mottaga detta stipendium för att bedriva språkliga studier i ett år och därefter två år på college i Japan.

Men utan tvekan så kommer jag ha hjälp av detta i vardagliga situationer, som igår på utbildning i vikariepoolen, där det kanske inte finns någon anledning att vara nervös, men nervös var jag. Annes ord kom då till minnes och nervositeten försvann.

Tack Anne :P





.............

Denna suport gjordes över Facebook med mess. Jag ställde frågor för att finna ut var Tobias var och hur mottaglig han var för mina tankar. Under ca två dygn så skickade vi mess fram och tillbaka under hans resa till Stockholm och fram till morgonen som han skulle gå till ambassaden för sin intervju.
Kuriosa är att jag enbart träffat honom en gång irl vid ett piratfika. Sedan följt honom på Facebook när han varit och gjort prov i Stockholm innan han godkändes för intervjun.
Jag vill visa detta för er av två skäl. *Skryta* lite över min kompetens i arbete med individer. Sedan för att visa vilka underverk som kan åstadkommas med en enkel messkontakt i Facebook.
Mycket av detta lyckade suportarbete ligger i att Tobias var öppen för att svara på mina frågor. Samt att ta till sig mina förslag. Självklart så var det mycket analytiskt arbete i min hjärna för att skapa frågor som visade mig hur Tobias tog till sig och var han befann sig i sin *resa* .

Jag är aktivist i Piratpartiet. Under Eu valarbetet hade jag rollen som Piratmamman som vågar tro på barnen , piratemum, märker av att denna roll i mig börjar vakna nu igen. Syftet med piratemum är att arbeta utåt gentemot allmänheten för piratpartiet in i Riksdagen. Jag stöttar även de yngre piraterna genom att vara Anne Kekki som hon är. Pirat som jag är så har jag jobbat undercover men känner att det är dags att bli den offentliga piratemum. För vi har gemensamt ett stort viktigt jobb och det är att stötta, kämpa för och ta Piratpartiet som det är till Riksdagen. Varsågod Värmland, Sverige här är Piratmamman

Alla individer som arbetar för Piratpartiet är värda mycket stöd och suport. Det tar mycket kraft att verka för ett politiskt parti som funktionär. Tänk på detta innan ni börjar *bomba* funktionärer med krav och frågor. Du kanske kan fråga dig själv först. Vad kan jag göra för att stötta funktionärerna? När någon behöver vila och återhämta sig, hjälp den att får utrymme för detta. Just nu är det en mycket viktig suport, stöd som vi kan ge varandra i piratpartiet.

...







4 kommentarer:

Josef Boberg sa...

All Lycka Till ! - önskar Josef B.

Anne Kekki Forshaga sa...

Tack Josef för din suport. vi är många som har positiv kraft att tillföra piratpartiet. Jag känner att den kraften ökar. Nu har vi insett vikten av att vi söker träffa varandra IRL. Möten med pirater den senaste tiden har gett mig övertygelse att Vi tar oss till Riksdagen. Utveckling som de yngre vuxna kämpar för är här.

Josef Boberg sa...

Jo... - övetygelser är ju VIKTIGA, verkligen... - men förglöm ej 4 %-spärren...

Anne Kekki Forshaga sa...

Jag vet att vi ska över procenten. Men det sporrar bara de yngre,finns ej spärrar för en äkta pirat. Jag var med och tog oss till Eu, så denna match är vi mogna för.
Tom Pr branchen ser pp som stor del i sverige. Mycket av reklamen nu är Pirat. Pr branchen är van att analysera stort och framtid. Många svenska företag ser oss pirater som en stor grupp värd att sattsas på...*nice*
Detta är min egen analys av flödet inom media.