onsdag 16 december 2009

Tänker du på Piratpartiet eller bara på dig?



Jag lyfter fram Mattias Bjärnemalms blogg om Piratpartiets värderingar? . Han kan skriva om grunderna i Piratpartiet på ett sätt. dels så att jag förstår, sedan så sätter han igång min hjärna. Jag får intressanta funderingar runt Mattias tankar. Vad tycker jag och vad vill jag att Piratpartiet står på för värdegrunder.


Här är mina tankar, de är väckta ur Mattias blogg men har ej med hans tankebanor att göra.
Min fråga till Piraterna som Riksdagskandiderar nu, när du pratar i PP nu genom grupper och forum:
Gör du det för att du ska hamna på Riksdagslistan?
Gör du det för att du tänker enbart på att du ska ta dig till Riksdagen?
Gör du det för att du vill att Piratpartiet skall få vara med i Sveriges framtid och utveckla Sverige?
Utifrån det syftet som den enskilde har nu, så formas många dokument och planeringar. Mycket klokt om vi stillar oss, efter internkandidering och ser var plattformen är då. Om det är så att vi tycker att Piratpartiet skall vara med och utforma framtidens Sverige.

....

Inga kommentarer: