måndag 7 december 2009

23-24 januari arrangeras Tjejsnack i Linköping




Nästa stora pirat-event afk på gång!
skriver Beelzebjorn
Den 23-24 januari arrangeras Tjejsnack i Linköping, och hemsidan är nu uppe.
Tjejsnack är ett event som Piratpartiet Linköping arrangerar den 23-24 januari i samarbete med Piratstudenterna i Linköping.

Leffelini,Marit Deldén är med på bilden här. Hemsidan har alltså kommit upp, och Anna Troberg, Marie 'Opassande' Andersson och Amelia Andersdotter är bokade som föreläsare hittills, efter vad jag vet. Fler namn kan tillkomma (jag hoppas på Klara Tovhult och Anaïs, så vore mitt liv fulländat).

Mycket händer i Öst nu.

Be there - det här kommer att bli bra, för afk-events är alltid bra för oss, och det är dessutom på tiden att tjejerna hamnar i fokus - för att vara ett parti med så få kvinnor, är en väldigt stor del av våra best and brightest kvinnor.

Vi har kvalitet, nu är det bara kvantitet som saknas.

Som en parentes verkar den något märkliga uppfattningen om att det här blir ett event för endast tjejer cirkulera där ute...

Så alltså inte fallet - alla pirater är välkomna.


Texten är från Beelzebjorns blogg http://outad.blogspot.com/
Facebook eventgrupp Tjejsnack hoppa in där och anmäl dig
..

Jag lägger till min tanke. Bra att vi träffas IRL oavsett vilken del av Sverige det är. Gemensamt ska vi in i Riksdagen. Haka på Kvinnor och män, Killar och Tjejer när ni har chans att träffas.

..

Inga kommentarer: