måndag 27 juli 2009

VAD KAN JAG GÖRA FÖR SVERIGE, PIRATPARTIET


Nu har jag börjat på frågor om min egen roll i Piratpartiet som medlem. Tänkte då att jag skriver mina tankar högt, så de syns.
Det som ligger mig varmt om hjärtat är de yngres situation i Verklighetens Sverige. Det blir då logiskt för mig att belysa, skriva, prata om detta. Sverige är nu på väg in en utvecklingsfas rent tekniskt mm. Sedan finns det svårare frågor som inte många vill se eller prata om.
Ungpiraterna Karlstad, Värmland är värda att hjälpa känner jag. Vi lärde oss i EU valarbetet att göra jättebra events, som växte och förändrades under dagen. Nästa val kan jag tänka mig att vi hjälper varandra i de Värmländska kommunerna och samhällena. Så vi kan visa upp oss ordentligt överallt och ha kul ihop samtidigt, lära känna varandra och bli synliga. Piratmamman som tror på barnen kanske ska väckas upp till nästa valrörelse.
Jag är duktig på en del saker. Hur en pratar inför en grupp, enkla steg till anteckningar . Kroppspråk. Detta är ämnen som jag kan ha kortare föreläsningar om, som får utvecklas till utvecklande samtal i åhörargruppen.
Detta är nu en Anne som tänker i skrift. Vad som blir det vet bara framtiden. Respekt till er alla som kämpar för en juste framtid.

Inga kommentarer: