söndag 10 januari 2010

Marit Deldéns blogg bättre än hon anar, tror jag




Inleder med Marits egna ord och blogg:

OBS! Detta är bara for the lulz och inte menat negativt mot någon, jag tycker om er alla och hoppas ingen känner sig negativt utpekad på något sätt för det är inte min mening. Se detta som en hyllning till er alla! Ett tack till Isabella Lemoine för bollande av idéer.
Dokusåpan Piratpartiet

Att se piratpartiet som tv serie öppnar vägar att förstå våra olika roller. Beskrivning av Rick Falkvinge som bartender i baren, kan ha ett annat djup. När en hänger i baren, Vem är det som en vill prata med och söka stöd hos?


Jag började fundera på min roll i Piratserien. Vill ju helst vinna Robbinson, men det går inte. Drömmer att få vara med i Paradise hotell, snygg, smal och flirtig, nej det går ju inte.


För att piratserien skall kunna fungera, så behövs vi ju alla. En stor stab bakom scen, som jobbar praktiskt. Vi behöver en omfattande Redaktion som ser till att manus skrivs, beslut tas, pengar fördelas mellan olika program mm
Ung pirat kanske är fans som kommer in i serien när de vill själva och känner för det.

När vi inser att vi har olika roller inom Piratpartiet. Så kommer vi att slappna av mer. Se att jag är viktig som individ. Se att den som är min motsatts i sätt att vara eller jobba för PP, även är viktig. Då kommer vi att förstå varandra bättre och inte stäva efter att tvinga in oss i en liten form.
Detta sätt att beskriva är en typ av språk,jag kallar det bildspråk. En del av oss har ett bra utvecklat bildspråk.
..

Inga kommentarer: